Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΤΟΥ Σ.Φ.Κ. ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καστοριάς πραγματοποίησε την τετραήμερη εκδρομή του, από 23/4 έως και 26/4, στη Δυτική Πελοπόννησο. Συμμετείχαν όχι μόνο μέλη, αλλά και φίλοι του Συνδέσμου.
Την πρώτη μέρα ( 23/4/2014) κάναμε μια μικρή στάση για καφέ έξω από τα Γιάννενα και, στη συνέχεια, μεγαλύτερη στάση για  φαγητό στην ''ιερή πόλη'' του Μεσολογγίου. Επισκεφτήκαμε την Τουρλίδα και είδαμε τις πελάδες (ψαρόβαρκες). Μπήκαμε στον κήπο των Ηρώων και σκορπιστήκαμε να γευτούμε τις νοστιμιές της λιμνοθάλασσας. ''Μεθυσμένοι'' με το αθάνατο κρασί του ΄21 πήραμε το δρόμο πάλι. Περάσαμε τη μεγαλειώδη καλωδιακή γέφυρα του Ρίου- Αντιρρίου, με το όνομα ''Χαρίλαος Τρικούπης", αφού είχε θέσει το θέμα της ζεύξης  στη Βουλή , πάνω από  εκατό χρόνια πριν. Μια στάση στη  Ζαχάρω  της Ηλείας μας έδωσε μια εικόνα του τι εστί σκόνη από την Αφρική. Το απόγευμα μας υποδέχτηκε η πόλη της Καλαμάτας και το τετράστερο ξενοδοχείο. Τακτοποιηθήκαμε και βγήκαμε να χαρούμε την πόλη  by night.
Τη δεύτερη μέρα (24/4/2014), μετά το πρωινό μπροστά στο Μεσσηνιακό κόλπο, άρχισε η περιήγηση στη  Μεσσηνιακή Μάνη. Η μέρα ήταν λαμπερή, το γαλάζιο απέραντο και η βλάστηση πλούσια.
Σταθμός μας η αρχαϊκή Καρδαμύλη, με το κάστρο της, τον πύργο του Μούρτζινου, ορμητήριο του Θ.Κολοκοτρώνη. Ένας καλοδιατηρημένος, παραδοσιακός οικισμός. Δίπλα σχεδόν, η πολύ γνωστή παραλία της Στούπας. Μετά, επισκεφτήκαμε το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Μεσσήνης του 4ου αι. π.Χ. Ξεχαστήκαμε γυρίζοντας στο παρελθόν και σκεπτόμενοι τις συνθήκες ίδρυσης και την οργάνωσή της με το γυμνάσιο, τους ναούς, το στάδιο, το θέατρο. Το απόγευμα και βράδυ, ελεύθερος χρόνος για περαιτέρω γνωριμία με το κέντρο της πόλης της Καλαμάτας ( το ναό των Αποστόλων, τον Ι.Ν. της  Υπαπαντής, τον κεντρικό πεζόδρομο και την πλατεία του Γεωργίου του Β΄).

Την τρίτη μέρα (25-4-2014), πήραμε ''τα μπογαλάκια'' μας και φύγαμε για Κυπαρισσία. Προτιμήσαμε την παλιά πόλη με το κάστρο, που άλλαξε, πολλούς αφεντάδες, μέσα σε χρώματα κι αρώματα. Επόμενος σταθμός, η αρχαία Ολυμπία.  Ποιος δε θαυμάζει αναπλάθοντας με τη σκέψη του τον ιερό χώρο ( με την Κρύπτη, το Στάδιο, το Γυμνάσιο, την Παλαίστρα, το εργαστήριο του Φειδία, τις Ζάνες,τους Θησαυρούς, το ναό της Ήρας και το ναό του Δία στο κέντρο) και, κυρίως, το υπερχρονικό μήνυμα των Ολυμπιακών Αγώνων. Το μουσείο με τα εκθέματά του και κυρίως, τον Ερμή του Πραξιτέλη,  ήταν το '' κερασάκι στην τούρτα''! Διανυκτερεύσαμε στην Πάτρα, αφού πρώτα βγήκαμε να τη γνωρίσουμε, με θέα τη γέφυρα του Ρίου- Αντιρρίου.
Την τέταρτη και τελευταία μέρα (26-4-2014), ξεκινήσαμε για ένα προσκύνημα στο μεγαλοπρεπή ναό του Αγίου Ανδρέα, αφού η Πάτρα  είναι αποστολική πόλη. Επόμενος σταθμός, η Ναύπακτος, η καστροπολιτεία, τα '' Μικρά Δαρδανέλια''. το ''Μικρό Αλγέρι'' στην είσοδο του Κορινθιακού κόλπου. Γραφικότατη! Άλλοι χαρήκαμε τον καφέ στο λιμάνι, άλλοι από ψηλά και δυο-τρεις τολμηροί στο πιο ψηλό σημείο του κάστρου, σημαιοφόροι. Ακολούθησε το φαγητό στο Μενίδι με πεντανόστιμα θαλασσινά. Τελευταίος σταθμός η Άρτα  με το βυζαντινό  ναό της Παναγίας Παρηγορήτισσας και το ιστορικό πέτρινο γεφύρι που διαβήκαμε.
Αυτές τις τέσσερις μέρες χαρήκαμε την ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ μας και την ουσιαστική γνωριμία με τον ευλογημένο τόπο μας, που ικανοποίησε κάθε ενδιαφέρον, ιστορικό, θρησκευτικό, φυσιολατρικό...ακόμα και γευστικό! Ένα τέτοιο ταξίδι ήταν ανάγκη και επιθυμία και στέφθηκε με επιτυχία.      Κι άλλα τέτοια.                                                   (ΣΟΦΙΑ ΓΑΛΑΝΟΥ)